Skupina GMV ve světě:
Skupina GMV ve světě:

NÁKLADNÍ VÝTAHY GPL

VÝTAHY

Nejlepší a nejpokrokovější výtah od 2 000 do 12 500 kg



jaký byl kdy vyroben *)
 
katalog
 
katalog Flash
 
ver. 2.5 - 13.05.2013
 
ver. 2.4 - 18.06.2013
 
ver. 4.1 - 15.05.2013
 
ver. 2.5 - 18.06.2013
 
ver. 3.1 - 15.05.2013
 
ver. 2.5 - 18.06.2013
 
ver. 2.6 - 15.05.2013
 
ver. 2.5 - 18.06.2013
   
   
Nákladní výtahy GPL o nosnosti od 600 do 12.500 kg
a lepším zajištěním přepravy zboží a doprovázejících osob. Výtahy GPL o vyšší nosnosti jsou vhodné pro nakládku/vykládku pomocí vysokozdvižného vozíku.
Výtahy GPL používají ve světě unikátní technologii GMV 1:1
a díky ní má šachta vyjímečně malé rozměry v poměru
k rozměrům kabiny.

To je nejlépe vidět na koeficientu:

                 



kde mají  největší hodnoty ze všech standardních
osobo-nákladních výtahů.

Stěny šachty mají lehkou konstrukci, protože síly působí hlavně na dno šachty.
Výtahy jsou vybaveny přímým pohonem se 2 nebo 4 písty typu  EC (teleskopické s mechanickou synchronizací) nebo typu TCS (pro úzké šachty). Je-li to nutné,  přidají se zachycovací zařízení (pawl devices), aby byla podlaha kabiny při nakládce vysokozdvižným vozíkem stabilizována.

Toto unikátní světové řešení je vysoce ceněné hlavně kvůli jednoduché, snadné montáži a jeho životnosti. Výtahy GPL zvládají velký počet jízd potřebný například v továrnách se třísměnným provozem. Servis, kromě pravidelných prohlídek, je omezen pouze na výměnu těsnění.

Největším ze standardních výtahů je SUPER - GPL (S-VL) o nosnosti
od 6.000 do 12.500 kg. Rozměry kabiny šířka x hloubka 3,4 x 6,0 m, dveře šířka x výška 3,0 x 2,6 m umožňují pohodlné naložení/vyložení pomocí vysokozdvižného vozíku.
V případě speciálních objednávek GMV vypracuje také nestandardní výtahy a speciální výtahy o velkých nosnostech (více než 10 tun).
Strojovna může být umístěna na jakémkoliv místě, i daleko od šachty.

NÁKLADNÍ VÝTAHY NAKLÁDKA/VYKLÁDKA



Osobo-nákladní výtahy GPL s technologií GMV 1:1 jsou používané v budovách, kde je potřeba přepravovat těžké náklady o velkých rozměrech a/nebo velký počet osob. Výtahy GMV jsou perfektním řešením ve víceúrovňových skladech a výrobních halách. Řešení GMV integruje horizontální a vertikální pohyby zboží do jednoho efektivního a velmi hospodárného vnitřního logistického systému.

Výběru vhodného osobo-nákladního výtahu musí vždy předcházet podrobná analýza možností a potřeb koncového uživatele. Skladové budovy a výrobní haly nefungují bez vysokozdvižných vozíků a to je důvod, proč by měly být osobo-nákladní výtahy s rozměrnými kabinami pro vysoké nosnosti upravené pro vjezd takového typu zátěže.

Zde uvádíme 4 pracovní režimy osobo-nákladních výtahů:
SROVNÁNÍ VYUŽITÍ ŠACHTY
U NĚKTERÝCH NÁKLADNÍCH VÝTAHŮ
Osobo-nákladní výtah GPL
5 000 - 9 000 kg
*) Velká výhoda oproti jiným technickým řešením - zvláště oproti trakčním nákladním výtahům:

Technologie a funkčnost

Přímý pohon s unikátní technologií GMV 1:1.
Teleskopické písty typ  EC/TCS z výroby GMV Sweden AB se 100%  synchronizací ovlivňující
provoz a životnost výtahu (žádná jiná technologie nezajistí takové vlastnosti).

Možnost nakládky pomocí vysokozdvižného vozíku pro nosnost nad 3t.
Vysoká odolnost a spolehlivost díky malému počtu použitých komponentů
(včetně pohyblivých částí).
Nízké provozní a servisní náklady.
Jednoduchá a ultra lehká konstrukce ve srovnání s jinými trakčními a hydraulickými autovýtahy.
Vyjímečně malé rozměry šachty v poměru k rozměrům kabiny.
Minimální prohlubeň 1,0 m.
Mimořádně stabilní podlaha kabiny při vjezdu auta - takovou stabilitu není možné dosáhnout
v případě výtahů s použitím lan
(hydraulické nákladní výtahy 1:2 a lanové nákladní výtahy: 2:1 a 4:1).
Standardní nosností od 2,5 až do 12,5 t, volitelně nad 12.5 t.
Možnost zvýšení nosnosti při stálých rozměrech kabiny.
Centrální dveře pro rychlou a bezpečnou nakládku materiálu.

Ekologie

Na materiál nenáročné konstrukce výtahů GPL, nízká hmotnost (až o 40-60% nižší než u jiných trakčních a hydraulických autovýtahů.
Malý počet komponentů.
Nízká poptávka po náhradních dílech díky jeho odolnosti a spolehlivosti.
Nízké provozní a servisní náklady.
Lehká a na materiál nenáročná konstrukce šachty díky silám působícím na dno šachty.
Pohon bez permanentních magnetů, jejichž výroba je mimořádně náročná na spotřebu el.energie a jejichž používání problematické a drahé.
Nízká spotřeba elektrické energie.

Bezpečnost

Více než 50-ti leté zkušenosti ve výrobě hydraulických výtahů.
Bez masivních konstrukcí (žádný pohon nebo protizávaží) nad kabinou.
Bez lan, na kterých je montována kabina.
Strojovna se nachází v samostatném místě, což zaručuje bezpečnou montáž a údržbu.
Střídavý způsob je málo efektivní, protože většinou je reálné zatížení mnohem nižší než nominální.
Rozdíl může být i několik tun. Pozn.: existuje vysoké riziko pokusů uskutečnit nakládku pomocí vysokozdvižného vozíku, který ale není vhodný pro nakládku pro tento typ výtahu.
Proto GMV doporučuje pro tento případ výtahy s kabinami menších  rozměrů, do kterých se vysokozdvižný vozík nemůže dostat.
I.
Přímý způsob























II.
Sekvenční způsob























III.
Střídavý způsob

































IV.
Jednoduchý způsob
Výtah je vhodný pro transport pomocí vysokozdvižného vozíku spolu s naloženým materiálem. Četnost jízd může být vysoká, až 10-20 jízd za hodinu.
Výtah je naložen z jedné strany jedním vysokozdvižným vozíkem a vyložen druhým na jiné zastávce. Četnost jízd: střední, průměrně 5-8 jízd za hodinu.
GMV dodává výtahy GPL®  pracujících ve všech 4 režimech. Velká většina konkurenčních firem nabízí   osobo-nákladní výtahy pracující pouze v alternativním nebo jednoduchém  režimu (hydraulické osobo-nákladní výtahy 1:1 a 1:2 a trakční osobo-nákladní včetně trakčních výtahů MRL).

Díky unikátní technologii GMV 1:1 se společnost GMV stala lídrem v řešení osobo-nákladních výtahů
po mnoho let. 
Tento způsob nakládky je vhodný pro malé výrobní haly, dílny, sklady nebo obchody. Materiál (zpravidla o nízké hmotnosti) je ručně naložen do krabic a následně transportován pomocí paletového vozíku. Osobo-nákladní výtahy mají malou hmotnost (obvykle do 1,6 t) a četnost jízd je nízká.
Více o výtazích

 
Střídavý způsob provozu existuje tehdy, když výtah není vhodný pro nakládku pomocí vysokozdvižného vozíku, ale pouze pomocí paletového vozíku.
Zboží se přepraví do tzv. překladové zóny, z které jej převezmou pracovníci
na paletový vozík a tímto ho přesunou do kabiny.
Není možné umístit materiál jeden na druhý a reálné zatížení se rovná sumě hmotností na paletě umístěné na podlaze kabiny.
Četnost jízd je nízká, průměrně 3-5 jízd za hodinu.